spring

آخرين اخبار

spring
social
spring

آخرين اخبار

تعریق زیاد بدن یا هایپرهیدروز

شنبه یازدهم 11 1399

هایپرهیدروز اختلالی می باشد که منجر به تعریق زیاد بدن شده ، به صورتی که در این عارضه عرق کردن به‌طور بسیار غیرطبیعی افزایش یافته ‌می دهد . این افزایش میزان تعریق تا حدی امکان دارد که بیش از مقدار مورد نیاز برای تنظیم متابولیسم بدن باشد . 


علل تعرق زیاد 
شناخت علائم این بیماری بسیار برای درمان سریع آن ، همچنین جلوگیری از پیشروی اش موثر بوده است . در اینجا برخی از علائم تعریق زیاد را ذکر کرده ایم که عبارت اند از : عرق نکردن در خواب سابقه خانوادگی هایپرهیدروز حوادث عرق کردن بیش از حد زمان است در هفته تعریق که در فعالیتهای روزمره شما تداخل به وجود می آورد . تعریق بیش از حد که از سن کمتر از 25 سالگی شروع شده باشد . 

آزمایشات برای تشخیص میزان چربی سوزی

تست ید نشاسته 
شامل قرار دادن ید در ناحیه عرق کرده می باشد . با خشک شدن ید نشاسته روی این قسمت پاشیده می شود . اگر نشاسته رنگ آب تیره را بگیرد ،  نشان دهنده تعرق زیاد بدن می باشد .

 تست کاغذ
 این آزمایش  نوع خاصی از کاغذ بر روی قسمت عرق قرار داده می شود . در اینجا بعد از جذب عرق ، کاغذ وزن می شود . وزن بیشتر یعنی شما بیش از حد عرق می کنید  . 

آزمایش تنظیم دما بدن  
 در این آزمایش پزشک پودر مخصوصی را بر نقاطی که بیشتر تعریق دارید ریخته و پودر در مکان هایی که دمای بدن بالاتر باشد و نیز تعریق زیاد تر باشد تغییر رنگ می دهد .  شایان ذکر است که برای این آزمایش ممکن است در سونا یا کابین عرق بنشینید . اگر دچار هایپر هیدروز هستید ، به احتمال زیاد کف دست شما در حالی که در کابینت عرق هستید بیش از حد انتظار عرق می کند .

(0) نظر
X