spring

آخرين اخبار

spring
social
spring

آخرين اخبار

بیماری آفتاب سوختگی

چهارشنبه بیست و نهم 11 1399

آفتاب سوختگی به شرایط پوستی مربوط میشود که به طور مستقیم در معرض آفتاب قرار گرفته باشد. تابش نور و اشعه ماورابنفش موجود در نور خورشید باعث آسیب به سلولهای پوست میشود و می‌‍تواند انواع مشکلات پوستی را ایجاد کند که برخی از این آسیبها بسیار جدی هستند.



درمان سوختگی صورت 


بعد از شستن و آب کشیدن بدن، از لوسیون‌ ها و روغنهای مرطوب‌ کننده استفاده کنید. در غیر این صورت پوست بدن ‌تان خشک ‌تر میشود و بیشتر اذیت میشوید. یادتان باشد که مرطوب ‌کننده را داخل یخچال نگهداری کنید تا در هنگام استفاده، خاصیت تسکین‌ دهندگی آن بیشتر بشود.

استفاده از شیر برای درمان آفتاب سوختگی  ، پارچه‌ ی تمیزی را در کاسه ‌ای مقداری شیر ، 3 فنجان آب و چند قطعه یخ استراحت کنید . پس از آن  پارچه را به ‌مدت 10تا 150دقیقه روی پوست بگذارید. شیر دارای ترکیباتی بوده است که قادر تا حدودی التهاب های بدن و پوست که به دلیل سوزش به وجود آمده را کاهش دهد . 

آلوئه ورا خاصیت درمانی فوق العاده ای دارد. استفاده از ژل آن که بدون الکل، رنگ و عطر ساخته شده باشد نیز به رفع آفتاب سوختگی کمک میکند. اگر برگ آلوئه‌ ورا نیز در دسترس تان بود، میتوانید به ‌آسانی محتویات آن را با قاشق جدا کنید و روی ناحیه ‌ی دچار درد و خارش بگذارید.

(0) نظر
X