spring

آخرين اخبار

spring
social
spring

آخرين اخبار

بیماری قلبی

سه شنبه نوزدهم 12 1399

بیماری قلبی شرایطی است که درآن قلب قادر نیست خون کافی را به بدن برساند و از این رو نیز فرد دچار مشکلاتی نیز میشود . گاهی عده ای به اشتباه فکر می کنند که منظور از بیماری قلبی ، متوقف شدن قلب می باشد و یا اینکه قلب درحال متوقف شدن است ،  با این وجود نارسایی قلبی شرایطی خطرناک میباشد و بیمار مبتلا باید زیر نظر پزشک نیز قرار بگیرد .  








مشکلات بیماری

مایعات در بدن تجمع پیدا کنند .
خون به سیاه رگها بر گردد .
خستگی ، احساس بی حالی و نزاری.
قلب  ممکن است به درستی و نیز به اندازه کافی خون پمپ نکند .
تنگی نفس به ویژه به هنگام دراز کشیدن.
افزایش وزن به دلیل احتباس مایع.

درمان ها 

یکی از راه های بهبود جریان خون در رگ ها، جراحی بای پس می باشد. هنگامی که رگ های قلب بسیار تنگ و مسدود شوند، با استفاده از این جراحی، مسیر جدیدی برای عبور جریان خون بوجود می آید. در این روش از رگ های خونی جهت میان بر زدن یا به اصطلاح «بای پس» سرخرگ قلبی دچار تنگی و گرفتگی استفاده می شود. بدین ترتیب جریان خون از رگ های خونی جدید به جای رگ های دچار تنگی می گذرد.

داروها نقش اساسی در درمان بیماری های قلبی دارند. برخی داروها کاهش دهنده فشار خون، ضربان قلب و میزان کلسترول خون می باشند. دیگر داروها می توانند ضربان غیرعادی قلب را کنترل کنند و از تشکیل لخته خونی جلوگیری کند. برای بیمارانی که دچار نارسایی قلبی می باشند، داروهایی وجود دارد که توانایی پمپاژ کردن قلب را بهبود می بخشند.

(0) نظر
X