spring

آخرين اخبار

spring
social
spring

آخرين اخبار

التهاب زبان

سه شنبه نوزدهم 12 1399

التهاب زبان به طور کل بیماری بوده که باعث تغییر شکل در زبان نیز میشود . این وضعیت سبب تورم اندازه زبان ، تغییر رنگ و شکل ظاهری متفاوت در سطح زبان میشود  . جالب است بدانید زبان عضوی در دهان بوده و به افراد در جویدن و نیز هضم غذا کمک میکند .   التهاب زبان می تواند سبب از بین رفتن برجستگی های کوچک سطح زبان نیز شود و مشکلاتی را برای افراد به همراه داشته باشد . 





نشانه بیماری 

در صورت واکنش آلرژیک به خمیردندان ، دهانشویه ، پروتزهای مصنوعی ، کرم های دندان مصنوعی یا نگهدارنده ها ممکن است التهاب زبان ایجاد شود. واکنش های آلرژیک به برخی از داروها نیز ممکن است باعث این شرایط شود.


برخی شرایط خاص پوستی ممکن است باعث التهاب زبان شود. لیکن پلان دهانی یک بیماری التهاب ای است که باعث ایجاد زخم ، تورم و قرمزی می شود. سفلیس نوعی عفونت مقاربتی است که می تواند منجر به راش بدن شود. پمفیگوس نوعی بیماری خود ایمنی است که باعث تاول پوست می شود.


از دیگر انواع این عارضه ، گلوسیت روم بوی می باشد . جالب است بدانید  که عفونت قارچی در اغلب موارد موجب به وجود آمدن این نوع از التهاب زبان می شود .


درمان 


پزشک شما ممکن است داروی ضد التهاب ای برای شما تجویز کند یا دارویی بدون نسخه را پیشنهاد کند ایبوپروفن ، این داروها باعث کاهش  حداقل التهاب و کاهش درد نیز شوند  .

بهداشت خوب دهان همچنین ممکن است به کاهش علائم التهاب زبان کمک کند. دندان های خود را حتما مسواک بزنید و هر روز نخ دندان بکشید. دندان های خود را به طور منظم توسط یک متخصص دندان پزشکی معاینه و تمیز کنید.


برای درمان بیماری ایجاد التهاب زبان ، پزشک ممکن است داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها ، ضد قارچ ها یا ضد میکروب ها را برای شما تجویز کند. آنها همچنین ممکن است تغییر در رژیم غذایی یا سبک زندگی مانند ترک سیگار را توصیه کنند. همچنین ممکن است پزشک مصرف مکمل ها را به شما پیشنهاد میکند . 

(0) نظر
X