spring

آخرين اخبار

spring
social
spring

آخرين اخبار

تاثیرات ترب بر سلامتی

سه شنبه نوزدهم 12 1399

ترب یکی از سبزیجات ای میباشد که دارای خواص و نیز مواد معدنی فراوانی نیز بوده اند . این مواد معدنی از بدن در برابر بسیاری از بیماری نیز مراقبت و نیز محافظت میکند ،   ترب سفید دارای درصد بالای فیبر بوده که به پیشگیری و درمان یبوست بسیار موثر نیز بوده است ، از این ماده نیز برای درمان چاقی و نیز برای کاهش وزن میتوان استفاده کرد . ترکیبات و مواد معنی موجود در این ماده نیز میتواند از بدن در برابر سرما خوردگی نیز محافظت کند . 










فواید 

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی درون ترب سفید دارای خواص ضد التهاب ای بوده است و از آن برای درمان آکنه و جوش صورت میتوان استفاده کرد . ترب سفید به سم زدایی و پاک سازی پوست کمک کرده از این رو از بدن مانند یک دیوار دفاعی محافظت میکند .

مقادیر بالای آهن و مس موجود در ترب سفید به بهبود گردش خون در پوست سر تاثیر شایانی نیز به جای میگذارد ، باعث تقویت فولیکول های مو میشود و از این رو نیز باعث افزایش حج مو نیز میشود .

ترب سفید حاوی آنزیم های است که به بهبود هضم غذا کمک می کنند. همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در آن باعث درمان سو هاضمه و سوزش سر دل شده و برای سلامتی دستگاه گوارش مفید می باشد.


ویتامین C موجود در ترب سفید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و با افزایش تولید گلبول های سفید در خون، خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفلونزا و بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

ترب سفید کلسترول و چربی ندارد و علاوه بر این با کاهش فشار خون بالا، باعث سلامتی قلب شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

(0) نظر
X