spring

آخرين اخبار

spring
social
spring

آخرين اخبار

خواص کلم بر بدن

دوشنبه هجدهم 12 1399

کلم دارای مواد معدنی و نیز ترکیباتی بوده است که برای بدن نیز بسیار مفید بوده است . این گیاه دارای خواص آنتوسیانین ها و آنتی اکسیدان نیز بوده است که از بدن در برابر بیماری ها و نیز عوامل بیماری زا تا حدودی مراقبت و نیز محافظت میکند . در ادامه ویکی سرا به خواص کلم بر بدن به صورت جزئی نیز میپردازد  .





فواید کلم 

کلم یک تصفیه ‌کننده ‌ی قوی خون است که خون را از انواع سموم به ‌ویژه رادیکالهای آزاد و اسید اوره که از علل اصلی بروز بیماری ‌های مانند رماتیسم، نقرس، آرتروز، سنگ کلیه، بیماری‌ های پوستی و اگزما هستند که بر طرف این بیماری ها نیز از سطح پوست هستند .

کلم یکی از مواد و گیاهان طبیعی بوده است که دارای مقادیر بالایی ویتامین و نیز مواد معدنی بوده اند . این ترکیبات خاص موجود در کلم از بدن در برابر بیماری سرطان نیز تا حدودی مراقبت میکند. این گیاه  به میزان قابل توجه ای خطر دچار شدن به سرطان سینه، پروستات، سرطان مثانه و نیز دیگر سرطان را تا حدود قابل قبولی کاهش میدهند .

کلم ازنظر داشتن فیبر بسیار غنی است. این امر باعث میشود به حفظ آب بدن کمک کند و با حجیم کردن توده ‌ی غذا در دستگاه گوارش موجب تسهیل حرکت آن در لوله‌ی گوارشی شود. به خاطر داشتن ترکیبات خاص درمانی نیز خطر دچار شدن به یبوست را به میزان قابل توجه ای نیز کاهش میدهد و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز میشود . 

کلم قرمز برای تسکین دردهای کلیوی، آرتروز و روماتیسم مفید است. این نوع کلم همچنین به خانم‌ های شیرده که با التهاب های مرتبط با این دوره درگیر هستند توصیه می شود.

(0) نظر
X