spring

آخرين اخبار

spring
social
spring

آخرين اخبار

بیماری نوروفیبروماتوز

شنبه شانزدهم 12 1399

نوروفیبروماتوزها گروهی از اختلالات ژنتیکی هستند که باعث ایجاد تومور در بافت عصبی می شوند. این تومورها می توانند در هر مکانی از سیستم عصبی از جمله مغز ، نخاع و اعصاب ایجاد شوند.

 نوروفیبروماتوز سه نوع دارد: 

نوروفیبروماتوز 1 (NF1) در دوران کودکی نیز مشاهده و تشخیص داده میشود . 

 نوروفیبروماتوز 2 (NF2) در دوران بزرگ سالی نیز مشاهده میشود . 







نشانه های بیماری 

برجستگی های نرم و به اندازه نخود روی یا زیر پوست (نوروفیبروما). این تومورهای خوش خیم معمولاً در داخل یا زیر پوست ایجاد می شوند ، اما می توانند در داخل بدن نیز رشد کنند. گاهی اوقات ، رشد شامل بسیاری از اعصاب (نوروفیبروما پلکسی فرم) می شود. نوروفیبروماهای پلکسی فرم ، در صورت قرارگیری در صورت ، می تواند باعث بدشکلی شود. نوروفیبروما ممکن است با افزایش سن تعداد آنها افزایش یابد.

برجستگی های ریزی روی عنبیه چشم (گره های لیش). این گره های بی ضرر به راحتی دیده نمی شوند و بر بینایی تأثیر نمی گذارند.

تغییر شکل استخوان. تکامل غیر طبیعی استخوان و کمبود تراکم مواد معدنی استخوان می تواند باعث تغییر شکل استخوان مانند ستون فقرات منحنی (اسکولیوز) یا ساق پا خمیده شود.

التهاب و درد ها

سردرد
کم شنوایی تدریجی
درد و التهاب در بدن
مشکلات بینایی یا آب مروارید
تشنج

درمان 

تومور های سرطانی و سایر سرطان های مرتبط با این بیماری با روش های درمانی استاندارد مانند جراحی ، شیمی درمانی و پرتودرمانی درمان می ‎شوند . تشخیص زود هنگام سرطان در حاصل شدن نتیجه بهتر تاثیر بالایی دارد .

 بعد از تشخیص شدن بیماری در عمل جراحی، با از بین بردن تمام و یا بخشی از تومورهای که باعث فشرده سازی بافت اطراف و یا اندام های آسیب دیده می ‎شوند ، می ‎توان علائم این بیماری را تسکین داد .

(0) نظر
X