spring

آخرين اخبار

spring
social
spring

آخرين اخبار

لیمو ترش و خواص آن

پنج شنبه جهاردهم 12 1399

لیمو زرد گاهی به رنگ سبز است و مطلوب ترین میوه درخت همیشه سبز است که در اصل در آسیا یافت می شود. لیمو گاهی اوقات برای پخت و پز و همچنین غیر پخت و پز مصرف می شود . این میوه دارای مواد معدنی و نیز خواص درمانی متعددی میباشد که ویکی سرا  در زیر به آن میپردازد .






فواید لیمو ترش 

از آب لیمو اغلب برای لیموناد لیمو و سایر نوشیدنی های استفاده می شود که طعم و مزه آن نمیتواند انکار کند. آب لیمو حاوی 6٪ اسید سیتریک است که طعم ترش دارد و حاوی ویتامین ث ، کلسیم ، فولات ، ویتامین ب5، ب3، ب 1و ب2 ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، بوده است که میتواند از بدن در برابر بسیاری از بیماری نیز تا حدودی نیز مفید باشد .

اسید سیتریک موجود در این میوه به میزان قابل توجه خطر سنگ کلیه را نیز کاهش دهد . از به سنگ کلیه دچار شده اید میتوانید از این گیاه در برنامه غذایی خود استفاده کرده و تاثیرات آن را بر درمان و نیز رفع سنگ کلیه نیز مشاهده کنید . 

لیمو حاوی اسیدسیتریک است که برای درمان آکنه بسیار موثر است. ویتامین ث موجود در میوه‌ های استوایی برای طراوت پوست لازم است همان طور که میدانید خوردن ناشتا یک لیوان آب ولرم با لیمو برای پوست مفید است.

بررسی ‌انجام شده توسط تیم تحقیقاتی ویکی سرا نشان میدهد لیمو تأثیر آرام بخش دارد و خستگی مفرط، سرگیجه، اضطراب، تنش و دستپاچگی را از بین میبرد. استنشاق روغن لیمو، هوشیاری و قدرت تمرکز فرد را افزایش میدهد. برای افزایش توانایی کارمندان در محیط کار از خوشبو کننده با بوی لیمو استفاده میشود. اگر حالت عصبی و نگرانی دارید، چند قطره روغن لیمو را روی دستمال بچکانید و بو کنید.

(0) نظر
X