spring

آخرين اخبار

spring
social
spring

آخرين اخبار

قیسی و تاثیرات آن بر بدن

چهارشنبه سیزدهم 12 1399

قیسی یا همان برگه زرد آلو یکی از مادی بوده است که از دیر باز در بین افراد جامعه از اهمیت بالایی نیز برخوردار بوده است . همچون قیسی نیز حاوی مواد مغذی بسیاری همچون فیبر رژیمی، ویتامینC، ویتامینA، بتا کاروتن، آهن، پتاسیم و… است. مصرف 3 عدد قیسی انرژی حدود 50 کالری را فراهم میاورد. این میوه خشک برای سلامتی بدن از اهمیت بالایی نیز برخوردار بوده است . 




خواص قیسی 

درمان کم خونی: همانطور که میدانید کم خونی به دلیل کمبود آهن در بدن ایجاد میشود. Dried apricots ، سرشار از آهن است همچنین این میوهی پر خاصیت، علاوه بر آهن، حاوی مس نیز می باشد ،مس به جذب آهن در بدن کمک میکند. بنابراین، مصرف مرتب قیسی، میتواند به تولید هموگلوبین در افراد کمک کند.

سلامت بینایی: ویتامین A، ویتامین C، و ویتامین E موجود در قیسی، میتواند از چشمها در برابر آسیبهای ناشی از نور آبی و اشعه‌ ی فرابنفش محافظت کنند.

تنگی نفس: طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است مشخص شده ترکیبات مفید در برگ زردآلو، می تواند در کاهش بیماری های ریوی مثل آسم و تنگی نفس مفید باشد.

حفظ سلامتی زنان باردار : زنان باردار با قرار دادن مصرف برگ زردآلو، در سبد رژیم غذایی خود می توانند از کم خونی در این دوره جلوگیری کنند.

(0) نظر
X